Mahlahla, Tiisetso, Evans en meer! - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Fleur Stolk - WaarBenJij.nu Mahlahla, Tiisetso, Evans en meer! - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Fleur Stolk - WaarBenJij.nu

Mahlahla, Tiisetso, Evans en meer!

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

06 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Mijn tweede week zit er al week op, en zelfs de derde week is al half omgevlogen! De tijd gaat hier heel anders dan thuis, aan de ene kant voelt het alsof de dagen omvliegen en aan de andere kant lijk je hier alle tijd te hebben.

Afgelopen week hebben we een hele leuke groep kinderen gehad: Tabiso, Sarah, Winnie, Precious (4 meisjes) en Tiisetso, Kgashane, Tumelo, Thabang en Kamogelo (5 jongens, het duurde even voordat je die namen echt kunt uitspreken. ;-)). Lesgeven gaat nog steeds prima en ik vind het superleuk!

Gisteren hebben we tijdens de dogwalk een gewonde baviaan gevonden, hij zat heel zielig alleen in een opgedroogde rivierbedding. Samen met Medelyn ben ik teruggesprint naar Daktari om Ian (de eigenaar van Daktari) te halen. Met twee grote netten en een paar handschoenen zijn we teruggegaan om hem op te halen. Was zo sneu, hij zat helemaal ineengedokenen keek nauwelijks op toen we het net over hem heel legden. We konden hem dus heel makkelijk in een paar handdoeken wikkelen en naar Daktari dragen. Ian heeft hem kort onderzocht, maar omdat er niets direct zichtaar was, werd al snel besloten om hem naar het gespecialiseerde bavianencentrum hier in de buurt te brengen, waar hij nu is. Hopelijk kunnen ze hem daar weer oplappen zodat hij hier weer kan worden vrijgelaten.

Ve rder typ ik nu heel ongemakkelijk omdat er twee eekhoorns in mijn mouw zitten. We hebben namelijk inmiddels 5 eekhoorn baby’s die van het dak zijn gevallen en die de ouders niet meer komen ophalen. Dat betekent dat 5 volunteers nu ‘mama’ zijn van een eekhoornbaby! De mijne heet Evans (naar een van de kinderen uit mijn eerste week op Daktari) en hij is superschattig. :) Ze zijn al heel snel tam met elke drie uur voeren. Vooral als ze samen ravotten in hun kooi is dat superleuk om naar te kijken.

Afgelopen weekend is Marijn vertrokken. . Met z’n allen toch flink staan huilen, ik vind het echt ontzettend jammer dat ze er niet meer is want ze was echt superaardig en gezellig. Haar vriend kwam haar ophalen, dus we zijn de laatste avond nog met z’n allen uitgeweest naar Mahlahla (spreek uit: Masjlasjla), wat echt superleuk was. Het is een game reserve met een soort restaurant, en als er geen toeristen zijn, komen alle locals en vrijwillers er eten en wat drinkenGelukkig zijn er wel weer 2 nieuwe volunteers, Gina (28, UK) en Maureen (52 –jaja- Australie), die alletwee ook erg leuk zijn.

In de weekenden zijn er ook vrienden en familie van Ian en Michele op bezoek geweest op Daktari, wat ook erg gezellig was. Ook gaan we elke zaterdag naar Hoedspruit, het dorp hier “ in de buurt” (uur rijden) om boodschappen te doen en om te luchen. Lekker om dan even weg te zijn van Daktari.
Eergisteren heeft Ian ons ook getrakteerd op een Game Drive. Inmiddels dus ook warthogs (Pumbaa), wildebeast, red duiker, en en visarenden gezien, heel mooi! We eindigden op de Leopard’s rock, om daar met een hapje en drankje midden in de bush van de zonsondergang te genieten. :) Ik mis jullie allemaal, maar geniet hier gewoon heel erg!

Oh ja, en ik heb mijn eerste dodelijk giftige schorpioen doodgemaakt. 8-) Het regenseizoen komt eraan, dus de kriebelbeesten worden wakker....

Liefs,
Fleur

• 06 Oktober 2010 - 13:51

Tante Lia:

Hoi lieve Fleur,het was weer een mooie week voor jou .nee het is nooit leuk als er vrienden weg gaan ,maar je ontmoet steeds andere mensen en dat is ook wel leuk he!Nu de regentijd eraan komt en er allerlij beesten hun kop op steken
    wordt het oppassen geblazen voor iedereen!
    Goed van jou dat je die schorpioen te pakken had zeg!!!Brrrrrrrrr ik moet er niet aan denken,hoe dat geluid was toen je die griezel stuk trapte.
    Moet je de gr.doen van John en Kenneth.Tot gauw!!Liefs van de twee Kaasjes hahaha.xxxx

• 06 Oktober 2010 - 16:21

Oma.:

Lieve Fleur,
    Weer een prachtig verslag.
    Wat zielig voor die stoere baviaan, hoop dat het goed komt.Helemaal super om zo'n schattig eekhoorntje te voeren. Fijn dat je het zo naar je zin hebt, geniet er maar goed van!!!
    Dag lieve schat nog veel plezier. Dikke X Oma

• 07 Oktober 2010 - 18:23

Renee:

Hoi Fleur, zo te lezen vliegen de dagen voorbij met allemaal leuke avonturen en spannende beesten. Echt iets voor jou, en volgens mij heb je het prima naar je zin. Mooie foto's en super om je te volgen.
    Veel plezier, geniet en tot het volgende bericht.
    Liefs, Renee

• 08 Oktober 2010 - 11:56

Oma.:

Hoi Lieverd,
    Wat prachtig al die dieren.Hoe gaat het met de eekhoorntjes? Ben zo blij voor jou, dat je het zo naar je zin hebt. Wat een onvergeetelijke ervaring gaat dit worden, maar je komt toch wel terug he.Nog heel veel plezier met alles wat je doet. Dikke pakkert,Oma.

• 08 Oktober 2010 - 15:03

Joyce En Sophie:

Hoi Fleur,
    Wat klinkt het allemaal super! Heerlijk bezig met kinderen en dieren. Hoe gaat het nu met de baviaan & neem je Evans mee naar huis? Hier alles gewoon z'n gangetje (saai eigenlijk...). Joyce heeft vrijdag 22ste springwedstrijd.... Geniet van alles, de tijd vliegt.
    Liefs, Joyce en Sophie

• 08 Oktober 2010 - 15:38

Annika Sakkers:

Hoi Fleur, het lijkt erop dat je je tijd daar op een heerlijke ontspannen manier kunt doorbrengen. Ik kijk uit naar je volgende berichtje!

• 08 Oktober 2010 - 20:15

Ingrid:

Hallo Fleur,
    Heerlijk om je via je leuke verhalen te volgen en we genieten van je mooie belevenissen. Heel bijzonder allemaal!
    Hartelijke groet Ingrid
    P.S. aanstaande maandag vertrekken we naar Z-A.

• 09 Oktober 2010 - 20:32

Linda:

Hoi Fleur,

Dat ziet er allemaal wel erg leuk uit en fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Leuk ook al die aparte beestjes, weer eens wat anders dan onze paarden;)

Groetjes Linda

• 11 Oktober 2010 - 13:12

Liesbeth:

Ha die Fleur, ik lees met veel plezier je verhalen. Het lijkt me geweldig daar. Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Groetjes uit Zeist

• 11 Oktober 2010 - 17:00

T-Lia:

Hoi Fleur ,wat een mooie foto's!!!
    Dat die kikker bij jou in de badkamer zat is geen toeval,hij wilde gewoon jou aandacht ,(alsof hij wist dat jij van kikkers houdt)haha.xx

• 11 Oktober 2010 - 17:00

T-Lia:

Hoi Fleur ,wat een mooie foto's!!!

• 11 Oktober 2010 - 18:37

Ria:

Hallo Fleurtje wat geniet ik weer van het lezen en van de leuke foto's, er zijn veel mensen een "beetje" jaloers wat heel begrijpelijk is, zelf dacht ik wel weer even jong te willen zijn.
    Geniet er van en ik kijk uit naar je volgend berichtje. Lieve groet vanaf de Buurtweg, ook van Dik en natuurlijk van Lootje!

• 13 Oktober 2010 - 06:14

Karin En Ad Uit New :

Hallo lieve Fleur,

Heel veel bedankt dat iedereen op deze wereld van je berichten via de www kan genieten.
    We zijn met onze gedachten bij jou en geniet van het sterrenbeeld onder de afrikaanse hemel.
    Leuk dat nu Maureen daar is: van helemaal Down Under !
    You learn the aussie english lingo !
    Hier bij ons in NZ alles goed en ook met de kleinkinderen.
    Heel veel liefs van ons tweekes.
    Tante Karin en oom Ad.
    x x x

• 13 Oktober 2010 - 13:15

Marlien:

AAAH Fleur. Wat ben ik toch jaloers op jou. Ik wil ook eekhoorns in mijn mouw!
    xxxx